headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Rabu, Julai 18, 2012

~ Lawatan Tadika Penjara Ke Kuala Lumpur~

Assalamualaikum..
Ni pun cerita lama..bulan 7 dah nak habis..baru nak update untuk cerita awal bulan 7..huhuhu..
Nak buat cmner,keadaan tak mengizinkan..
Okeh!!!!
1/7/2012...
Tadika Kemas Penjara 1 dan 2 buat Lawatan Sambil Belajar ke Kuala Lumpur.
Wahhh..kali ni jauh pulak perginya..
Kalau dulu pergi Melaka dan Johor Bharu jer..
Tapi kali ni ke Kuala Lumpur..
waktu ni aku masih lagi tak berapa sihat..
so..semua kerja memasak my hubby yang uruskan..
kalau aku buat jugak memang nak kena marah dengan dialah jawabnya...
So..my hubby masakkan bekal untuk kami lewat malam dah..
bangun pagi panaskan jer..
Terima kasih my dear...
Para ibu,bapa dan anak2 berkumpul depan sekolah sebelum bertolak jam 7 pagi..
Pergi dengan 2 buah bas penjara
(untuk bas buah ke biji ek???lupa..lama tak sekolah..huhuhuh)
Tapi..aku,my hubby dan Aisyah tak naik bas..kami follow belakang dengan kereta..
Hanya kakak yang naik bas..
Kami berhenti sarapan kat RNR Pagoh..

sempat lagi posing...

Alhamdulillah..perjalanan ok dan kami sampai KL pukul 11 lebih..
Destinasi pertama ke Putrajaya..

Sekejap jer kat Putrajaya ni..
habis posing dan round2 kejap kami ke destinasi kedua..
KLCC...
Di KCLL ni kami ke Petrosains..
Masing2 berkumpul sebelum masuk ke Petrosains..

Dah dapat tiket..jom masuk...
Harga tiket
Dewasa : RM 13.50
Kanak-kanak : RM 4.50

Jom kita tinjau apa ada kat dalam...


Nak masuk dalam kena melalui Perjalanan Sekilas Masa menggunakan Gondola..
Apa yg ada dalam perjalanan ni??
hehehe..u all kena rasa sendiri..

Gunung berapi



Habis meronda dan bergambar dalam Petrosains ni..kami bergerak ke destinasi seterusnya..
i-city,Shah Alam...
Masa sampai hari masih lagi cerah..xder lagi lampu2..
so..main salji lah dulu..

masuk Snowwalk..
Sebelum masuk..pakai baju sejuk dulu...

Peace!!!!
sejuk giler...
mula masuk..aku agak risau..
takut asma aku menyerang..
Tapi Alhamdulillah..
selepas guna krim Bio Ever..
asma aku dah hampir 2 bulan dah tak datang serang...
Alhamdulillah...

Nak jugak letak pic berdua.
ngeh!ngeh!

Jom teroka pulak apa ada disekitar kawasan i-city ni..



Hmm...habis ronda kawasan sekitar...
tapi rasanya belum habis..aku memang dah tak larat nak jalan..
Akhirnya..
kami berpisah..rombongan sekolah terus balik malam tu jugak..
aku..terus ke Sungai Buluh..
rumah akak aku..tidur sana...
Esoknya..kami ke destinasi kami...
jumpa member lama..

P/s : u all ada asma a.k.a semput tak?
kalau ada boleh cuba produk yang aku syorkan ni ya..
Bio Ever
InsyaAllah..dengan izin Allah..

8 ulasan :

dear anies berkata...

kak, kalu da g i-city tu, x termsk dlm KL heheheh
sj2 mengusik ;-)

Nik berkata...

teringin lak nak pi petrosains.lama sgt dah tak pi sana

IntaNBerliaN berkata...

wah g petrosains.. mcm best je.. siap ada dinasour :-)

*akak, sy rs jd ringan ni maybe sbb akak dah tukar background baru kot... tu yg cpt je loading :-)

Anum Shukri berkata...

@KhaiRin : aniesa'ah kan..i-city dah area selangor..xperlah..hihihi..

Anum Shukri berkata...

@nik rosmawatinik dah pernah pergi ke?seronok jugak pergi ramai2..bawa anak2 ni..

Anum Shukri berkata...

@IntaNBerliaNbest lah g petrosains..dinasour tu siap boleh nyanyi lagi..lagu rap pulak tu..hahaha..

wahida berkata...

saya jugak yg tak sampai2 i city tu...huhu...

Anum Shukri berkata...

@wahidahaaa..kena pergi tu..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers