headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Ahad, Mac 06, 2011

~ Tiga kes terbaru positif H1N1 seluruh negara ~

Assalamualaikum...

Harap2 korang semua sihat hari ni  ya...
Maklumlah...sekarang ni banyak penyakit yang melanda...dan yang masih aktif sekarang ni H1N1...risau betul lah....dah sampai ada kematian...

KUALA LUMPUR 5 Mac – Sebanyak tiga kes disahkan positif Influenza A (H1N1) hari ini menjadikan jumlah terkumpul sebanyak 26 kes.



Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abd. Rashid Shirlin berkata, sementara itu, bilangan kes gejala penyakit serupa Influenza (ILI) pula berjumlah 243, manakala bilangan yang dimasukkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) kekal seramai tiga orang.

Dalam pada itu, katanya, hanya satu kes kluster ILI dilaporkan dikesan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini dengan 22 kes ILI diberi rawatan sebagai pesakit luar.

“Di Sungai Long pula hanya satu kes ILI menerima rawatan sebagai pesakit luar di Klinik Kesihatan Kajang,” katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.


Sehubungan itu, Rosnah menasihatkan orang ramai supaya membudayakan amalan membersihkan diri dengan mengikuti tujuh langkah mencuci tangan seperti yang dipaparkan pada iklan televisyen Kementerian Kesihatan.

Ini seperti yang dilaporkan dalam Utusan Malaysia...

Sama2lah kita menjaga kebersihan dan kesihatan...

Tiada ulasan :

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers