headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Selasa, April 17, 2012

~ Remaja Melayu Sekarang......~

Assalamualaikum...
Ini cerita mingggu lepas...
lama berada dalam memori ni...
bukan lupa tapi kekangan masa..
Sesuai dengan tajuk post tu..
Aku bukan nak mengata tapi rasa terpanggil untuk bercerita..
bukan untuk mengaibkan sesiapa tapi untuk sekadar renungan bersama..
Minggu lepas,hari sabtu kalau aku tak silap...
bila my hubby balik dari kerja petang tu..
dia ajak jalan2 Kluang...
secara kebetulan aku memang nak beli barang..
Jadi kami jalan2 ke Kluang Mall..
Kebetulan pulak ada pameran jeans kat Pasific tu..
nak jugak aku beli barang sehelai..tapi sorry to say...
tak ada saiz..hehehe...
nampak sangat gemok...huhuhu...
Dalam dok jalan2 tu..anak2 dan kelaparan..
seperti biasa..
KFC lah yang mereka tuju..
sampai aku tengok pak cik KFC tu dah nak terjeluak jer...
Masa tengah makan2 kat KFC..
tetiba..terpandang dua remaja melayu..perempuan...
terbeliak mata aku kejap...
Kenapa?
Pakaiannya...
mak aihhh...
macam mana nak gambarkan ek..?
hmmmm...
ibarat kita pakai blous(betul ke aku eja ni?) tanpa seluar..hah!camtulah...
kita pakai blous yang paras bawah sikit dari punggung..
kira ngam2 lindung punggung lah..
yes..camtulah pakaiannya..
mereka berdua tu..
Ishh!!!!..tak malu ke budak ni..??
aku tengok semua mata asyik dok tengok jer...
Bila tengok pemakaian mereka..
bertambah sedar aku sekarang..
remaja melayu sekarang sudah memberat masalah sosial mereka...
mereka tiada lagi segan silu...
Kalau ikut hati nak jer aku snap gambar mereka..
tapi tak kan lah nak aibkan orang pulak..
tapi...
sebenarnya..mereka sudah aibkan mereka sendiri dan ibu bapa mereka..
Mak bapak diorang tak marah ke?
kalau adik aku tu dah lama aku belasah cukup2..
dah tak ingat hukum Tuhan..
Insaflah wahai..remaja yang berada diluar sana..
tutuplah auratmu..
Bala Allah datang tidak mengenal siapa...
Allahukbar..!!!

9 ulasan :

dear anies berkata...

kalu kt area umah sy ni terbalik...da beranak pinak selambe je kak pakai tube n skirt..skrit tu kalu kuis sikit je sure nmpk bontot...mak org tu...

IntaNBerliaN berkata...

mereka tak malu tp kita yg tgk ni malu kan..

Nour Adieb berkata...

Astagfirullah..remaja tu perlu dibantu

jamilahamzah berkata...

erm, kadang2 saya segan dgn hubby bila ada perempuan2 yg pakai seksi2...

yela,sejauh mana diorang control pandangan pun, mesti terpandang jugak kan...

Anum Shukri berkata...

@KhaiRin : aniesdah tak malu tu anies..kalu mak orang pun camtu..laki dia mesti tak tegur tu...

Anum Shukri berkata...

@IntaNBerliaNtulah ina..mereka memang dah tak malu..kita yg naik malu..

Anum Shukri berkata...

@Cik Adiebermm...kalu org yg macam kita tegur sure kita yang kena soundkan...

Anum Shukri berkata...

@Jaamemang lah jaa..segan sangatkan..

akbajalil berkata...

Apa kata jika minta kerajaan keluarkan akta bagi mensyaratkan semua restoran supaya tidak memberi perkhidmatan kepada pengunjung yang berpakaian tidak senonoh terutama kepada umat Islam yang tidak menutup aurat?

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers