PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Isnin, April 11, 2011

~ Sedih,Geram dan Sakit Hati ~

Assalamualaikum...

Petang ni n3 emo sikit....tapi aku harap korang tak emo cam aku ya..happy2 selalu....
Sedih.geram.sakit hati semuanya bercampur menjadi satu...kalau dah bercampur dan digaul , diuli boleh jadi jemput2 ni...huhuhu....
Setiap insan di dunia ini mesti mempunyai impian dan harapan terhadap parent mereka kan...samalah macam aku ni...aku nak tengok ibu bapa aku hidup senang walau pun tak berharta..aku nak tengok ibu bapa aku gembira dan bangga dengan anak2 mereka...
Kenapa aku tulis camni ek???
Al-kisahnya....kalau korang baca n3 aku yang terdahulu aku ada buat n3 ttg bisness yang keluarga aku usahakan...bisness ni kat desa permai aku ler...aku telah cadangkan agar my parent buka bisness jual barangan terpakai sementelah ayah ku ada lori besar...so barang2 nya aku hanya beli kat Pekan Rengit tu...Modalnya kami kongsi lah...
Tapi apa yang membuatkan aku sedih.geram dan sakit hati bila ada segelintir orang kampung yang tak menyenangi bisness kami...
Aku sedih lah bila orang melayu kita berperangai camni???bukannya nak memberikan dorongan untuk kami maju...
Aku geram betul bila orang itu ialah orang yang selama ini selalu bertandang ke rumah ibu bapaku...selalu meminta pertolongan ayah ku bila ada masalah berkenaan tanaman padi.
Aku sakit hati bila dia cakap
"Gapo pekdohnyo buko keda nego gitu..bulih laku ko????"
[Apa faedahnya buka kedai macam tu...boleh laku ke????]
^
^
^
Hyeeee..........kito ado guno modal pokcik ko??? ado pokcik bui pitis ko kito???
Bakpo nok deki ko kitonyo...tak dok pekdoh langsung pokcik deki..kito tok nyusoh ko pokcik pun...
Agaknya..inilah kata2 aku untuk pokcik sekeluarga tu...aku simpan ni kata2 ni..nnt balik kampung siap lah!!!!!!
tapi agak2 boleh ke aku cakap camtu???dia lebih tua dari aku...dan parent aku ada reputasi yang baik kat kampung tu...nak harapkan ayahku nak berbalas kata..jangan haraplah...apa yang dia boleh buat senyum jer..ayah!ayah!Ayah!...suka beralah!!Apa orang cakap dia diam jer..senyum...tak perlu kata apa2..biarlah!!!!huhuhu...
Tak per lah..Allah lebih mengetahui...biarlah mereka dengan kata2 mereka...dan aku tahu ada lagi yang mengata kami..tapi tak apa..biar Allah yang membalasnya...Dengan rezeki yang Allah bagi kami akan teruskan apa yang kami mulakan ini..InsyaAllah..kami akan berjaya..

6 ulasan :

cempakakuning berkata...

Kita kena banyak2 bersabar bila berdepan dgn org mcm ni.Sabar ye Anum.

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

bese la tu kak..org meleis ni kn byk phD nyer.. pedulik kn je..lama2 senyap la nnt

アヌム ちゃん~~ berkata...

salam.nice blog :) sudi2 la join my bloglist ye.sempat lagi nih^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/2011/04/jom-join-bloglist-frommetoyou.html

ummi anum berkata...

terima kasih kawan2...

syuk berkata...

kita bakor...kita bakor......rumah pakcik tu..hahahahah...ce cerite

ummi anum berkata...

tak per B..nnt balik kg kite bakor ek....heheheh...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers