headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Jumaat, Ogos 31, 2012

~ Bahaya Paracetamol dan Alternatifnya ~

Assalamualaikum..
 
Tentu ramai yang dah tahu akan bahayanya paracetamol atau panadol atau actifast ni ya..
Saya ingin berkongsi satu pengalaman yang dialami oleh seseorang..
 
 

"Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain. Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan. Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak. Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman. Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda. Panadol adalah sejenis "painkiller" , semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan. Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin? Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang "biasa" ini ke dalam mulut anda. 
Sumber : kat sini

Disini..saya ingin kongsikan lagi...
kerana ada lagi alternatif lain yang boleh kita cuba untuk menghilangkan kesakitan yang kita alami..InsyaAllah..

u all boleh cuba mengamalkan minum kopi..
tapi kopi ini bukan sebarang kopi..
ini adalah kopi mineral...

Aroma istimewa Hai-O Mineral Coffee berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat meng galakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya.
 kopi ini tidak mengandungi GULA dan BAHAN PENGAWET.
intuk info tentang kopi ni klik entry ni ya

Satu lagi alternatif untuk kesihatan ialah..

Krim Nano BIO EVER

Krim Bio Ever ni 100% dr herba iaitu ekstrak (SPF++) pegaga, daun kaduk, pitera beras, soya bean, aloe vera & ginseng. Di adun dgn cream teknologi nano, so sgt halus dan sgt2 cepat meresap dlm salur darah... ia akan membawa kebaikan2 ekstrak herba2 tadi bersama2 ngan oksigen (perjalanan darah yg lancar bermakna oksigen juga bnyk di bawa bersama) So sel2 kita akan di 'induce' dgn kebaikan ekstrak herba2 tu & juga oksigen. Bila sel2 kita bnyk oksigen dan cukup nutrien, ia ' terpaksa' jadi sihat & segar. Sel2 yang sihat dan segar ini secara umumnya akan buat 5 tugas ni
i) buang toksid
ii) lawan sel2 yg 'jahat' cth sel kanser, fibroid, cysts dll
iii) produce & renewal cells - beranakkan sel2 baru ...
iv) tingkatkan metabolisme
v) balancekan hormon ...

untuk info lanjut ttg krim ni boleh klik entry ni dan cari dalam blog ni testimoni2 pengguna bio ever..InsyaAllah akan membantu...

Untuk info lanjut tentang produk2 ni boleh hubungi saya..
InsyaAllah..hanya dengan izin Allah..
Seseungguhnya kekuasaan Allah tiada had dan batasannya...
Hargailah kesihatan kita..


4 ulasan :

lynndAmya berkata...

info yg berguna, baru sy tau bahayanya paracetamol ni, mcm dadah lahh..hmm terima kasih akak :)

emarieys berkata...

panadol memang tinggi dos nya..

kakrose berkata...

banyak info kat sini..mohon share boleh?

Anum Shukri berkata...

@ Kak yon..
sebar2kan kebaikan pada semua...
tp..tolong kreditkan ke blog saya ya..dan jika ada yg bertanya ttg produk2 tu boleh hubungi saya..
terima kasih kak yon..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers