headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Rabu, Ogos 08, 2012

~ Bio Ever Dan Gout ~

Assalamualaikum..

Tajuk kat atas pasal GOUT..
Sape tahu Gout tu sakit apa?
Jom google.

Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 420 μmol/L (7.0 mg/dL); hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout dan pasti ada bagi penyakit gout walaupun aras asid urik yang tinggi tidak semestinya bererti seseorang itu akan mengidap penyakit gaut.


  Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada sesetengah pesakit tidak boleh berjalan. Malah, kesakitan ini boleh berlanjutan beberapa hari dan hanya hilang dengan pengambilan ubat.

Jom..kita kongsi pula testimoni pengguna Bio Ever,V3SR

KONGSI MANFAAT V3SR
PENYAKIT GOUT KETURUNAN

BY : Zuraidah Mohamad Yasin
Dah hampir 2 bln rasanya saya tak menjejakkan kaki di unit kecemasan hospital Kajang. yelah sejak suami saya mula berVS3R hampir 2 bln lepas. suami saya merupakan pesakit gout tegar dan keturunan. sblm ni hampir setiap hari menelan pil tahan sakit dan paling kurang sebln sekali ke unit kecemasan. Alhamdulillah walau hanya seminggu berv3sr banyak yg telah berubah dlm hidupnya dan hidup saya serta anak2. kami dah tak melihat dan mendengar jeritan kesakitannya di tgh mlm lagi. dia dah tak bertongkat lagi. sgt ceria dan boleh dikatakan dah tak nampak derita diwajahnya. kesimpulannya berv3sr dgn izin Allah bukan saje kite rasa sihat tapi boleh buat org disekeliling kite bahagia juga. Terima kasih Allah. Alhamdulillah...

By : Nurtasnim Ismail
 As'kum semua..sy nak shre sesuatu ngan kwn2 semua..mak saya sakit sebelum raya msk wad seminggu..mlm raya baru balik tu pun jenuh minta kat DR..raya taun ni pun tak meriah lgsg..nak buat mcm mana kan..mak sy pengidap kencing manis n tekana darah rendah..selain tu mak gak sakit dlm perut n pinggang akibat jangkitan samapai tak boleh bgn..kaki mak bengkak n susah nak jalan sebab gout..kami anak2 beli mcm2 produk supaya mak sihat..saya ada dgr kehebatan satu produk ni tapi tak penah cuba..kemudian saya jumpa CDM Norazlin untuk tau tentang Bio Ever ni..saya pun beli sbb nak sgt mak sembuh..selepas sapu BIO EVER kat beerapa tempat sakit mak makin teruk tapi saya tawakal untuk teruskan juga..dan Alhamdulillah selepas 2 hari mak saya dah boleh bgn dan siap masak nasi lagi..syukur Alhamdulillah...terima kasih Allah..terima kasih Bio Ever...

Semoga dengan perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada yang memerlukan..
InsyaAllah..semoga Allah permudahkan..

7 ulasan :

Miss Syahbanu berkata...

fuhh seriau gak dgr pasal gout ni..

maszull berkata...

assalamualaikum anum....memang sakit kalau kena gout ni ...kena banyak pantang bila makan tu...:)

syiela berkata...

kesian tengok mereka yang kena gout nak jalan pun susah

Anum Shukri berkata...

@Miss BaNusekarang ni macam2 penyakit ada..kadang2 kita x pernah dengar pun..tp gout ni penyakit tertua dalam dunia ni..

Anum Shukri berkata...

@maszullwsalam mama maszull.hah..tu lahkn..memang banyak kena pantang..tp penyakit ni boleh sembuhkan..kalau jumpa penawarnya..

Anum Shukri berkata...

@syielayalah syiela..mesti sakit..minta dijauhkan..

Cikrosecute berkata...

takut pulak baca info gout nie...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers