headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Isnin, Ogos 06, 2012

~ Bio Ever dan SLE ~

Assalamualaikum..

U all pernah dengar apa tu penyakit SLE..??
Aku dah lama dengar tapi tak tahu apa tu SLE..
tapi bila aku masuk jer satu adikHidayatul Afzan ni..
aku terbaca post dia ttg kwn dia yang sedang tenat SLE..
so aku google lah..

SLE ni dikenali sebagai penyakit seribu wajah..
SLE ialah penyakit kronik autoimun di mana antibodi dalam tubuh pesakit yang sepatutnya melindungi badan untuk melawan penyakit tiba-tiba `berubah’ dengan menyerang sel badan atau organ manusia. Dalam kata lain, ia satu gangguan sistem imun membabitkan sistem imun itu sendiri melawan bahagian-bahagian tubuh yang sepatutnya dilindungi.
KEBANYAKAN pesakit SLE mula menderitai penyakit itu dengan kemunculan ruam merah pada muka atau tubuh badan.
  ok..
aku kongsi pula satu testimoni pengguna Bio Ever yang ada SLE ni..semoga dapat memberi manfaat kepada penghidap SLE..

Sekadar berkongsi 3
Pertama sekali memanjatkan kesyukuran kepada Allah Yang Maha Kuasa kerana semua yang terjadi dengan izin Nya....
Masih mengenai kebaikan krim Bio Ever yang hebat ini. Hari ini saya sangat gembira dan sebak kerana dengan perkongsian yang saya berikan telah menyelesaikan masalah dan tidak secara langsung memberi kegembiraan , kebahagiaan kepada kawan baik saya ini.
Semasa saya bercerita kepada beliau mengenai Be, kebetulan beliau baru blk dr membuat pemeriksaan darah di klinik UTM setelah pihak klinik luar meminta beliau berbuat demikian kerana tak pasti apa penyakitnya. Apa yg dpt lihat oleh doktor terdapat spt butterfly rash di muka, memang saya persasan sgt muka beliau memang selalu merah walau dlm keaadaan biasa. Byk kemungkinan bila ada wujud tanda2 ini tp semuanya kena tunggu keputusan blood test.
Pada keesokan hari beliau memberitahu nak mencuba BE katanya untuk mengurangkan berat badan coz saya ada bercerita pasal testimoni tentang pengurangan berat badan. Dlm masa dia memakai Be sebagaimana yg saya sarankan keputusan blood test dah dapat (dlm masa 3 hari), pihak klinik meminta beliau ke hospital untuk pemeriksaan lanjut kerana kandungan darahnya tidak normal/pecah2. Kemungkinan yg ada SLE……tak pasti kena rujuk ke hospital dahulu. Saya jumpa dia dan menceritakan kerisauan beliua sekira apa yg diberitahu oleh doktor benar2 akan terjadi, macamana dgn anak2 dia yg masih kecil. Saya beritahu dia apa kata awak guna BE ni dgn istiqamah dan minta dgn Dia Yg Maha Kuasa agar semuanya ok. InsyaAllah Be ini akan membetulkan semula peredaran darah, kita berusaha serah kepadanya utuk mengizinkannya.
Setelah 3 minggu menggunakan BE memang byk perubahan pada diri beliau, dimana muka dah tak merah lagi.Saiz badan dia pun dah nampak pengurangan dia sendiri mengiakan dan dia suka sgt dgn BE.
Tadi dia pergi membuat pemeriksaan darah di hospital, sesuatu yg susah nak percaya, dimana doktor sendiri tidak percaya kerana report dr klinik UTM jauh berbeza dgn yg mereka dapat. Darah beliau tidak ada apa2 masalah, normal…... Butterfly rash/muka merah spt dlm report juga doktor tak dpt kesan memang dah tiada, masalah kesihatan spt dlm laporan pun memang dah ok……Doktor macam tak percaya dgn senario ini. Malah berat badan beliau pun dah turun 6 kg dlm masa 3 minggu lebih. Nurse bertanya kak pakai apa boleh turun berat macam ni….makan herba life ke?
Tak saya cuma pakai cream Bio Ever shj…kemungkinan sebab saya sapu cream ni darah saya normal balik dan berat badan turun dgn izin Allah. Apa2pun doktor nak juga buat pemeriksaan darah lg pada bulan Mei nanti….Tapi bagi kawan saya ni dia rasa memang dia tak sakit sebab simpton sebelum ni semua dah tak ada lagi, dia percaya memang darah dia dah normal balik. Alhamdulillah saya dapat rasakan kegembiraan beliau ….. BE memang hebat Terima Kasih Ya Allah.
 Kredit to Norulhuda Hamid

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya...



7 ulasan :

IntaNBerliaN berkata...

bagus gak produk ni yer... blogger deno pun ada sle dr kecik sampai skrg..

emarieys berkata...

mudah-mudahan apa yang kita niatkan akan tercapai yer kak

Anum Shukri berkata...

@IntaNBerliaNAlhamdulillah..setakat ni tak mengecewakan..siapa blogger deno tu ina?

Anum Shukri berkata...

@MamaEmaMudah mudahan ya ema...

Myra Jay berkata...

Dulu tak penah tau pasal SLE ni..

Kalau camtu prouk ni sesuai untuk mereka yang ada SLE la kan...

Anum Shukri berkata...

@Myra JayInsyaAllah MJ..kita ikhtiarkan..semoga ia dapat menjadi penawar buat pesakit SLE..

Dayang Deno berkata...

thanks for sharing akak.. deno perlu refer doc dulu.. thanks again akak!:)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers