headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Selasa, September 13, 2011

~ Aisyah Tiba- tiba Hilang ~

Assalamualaikum...
Tak boleh aku nak bayangkan kalau betul2 si kecik ku Aisyah hilang...huhuhu...Ya!Allah minta dijauhkan..
Al-kisahnya..semalam,aku dan beberapa orang ibu2 yang anak nya bersekolah tadika dan termasuk cikgunya sekali telah membuat lawatan dari rumah ke rumah..ala...lawatan raya lah...so. kitaorang beraya lah ke rumah ibu2 yang anaknya bersekolah tadika juga...
Acara bermula 12.30 tengahari..kami melawat ke blok baru...untuk hari tu kami sempat melawat 7 buah rumah..fuh!kenyaang perut...Alhamdulillah..macam2 kami makan..mee gireng,bihun goreng,macaroni goreng,bihun sup,kue tiaw goreng...penuh perut...
Semasa rumahke 2 terakhir kami lawat...
Lepas menjamu selera...wah!bukan main makan..dan bersalaman dan ucapkan terima kasih..aku keluar tiba2 tengok Aisyah tak ada..aku tanya si kakak mana adik..kakak cakap tak tahu...aku dah panik..mana lah dia pergi..alahai..dah lah aku terpaksa naik dan turun tangga..tambah dengan semput aku..Ya!Allah..bagai nak tercabut nyawa...huhuhu...terus satu blok tu aku panggil nama Aisyah..
"Aisyah!Aisyah!Aisyah!......"
dan sayup-sayup aku dengar...
"Kakak...Kakak..kakak.."
si adik panggil kakak...
tiba2 Kak Ina,tuan rumah yang kami pergi tu jerit ke arah aku..
"Anum..Aisyah kat sini.."
Ya!Allah..aku terus panjat tangga lagi..walau dlam keadaan semput...
korang tahu Aisyah pergi mana????
Ermmm..diorang jumpa kat tingkat 3...tingkat yang tak ada orang tinggal lagi..tingkat kosong!!!!.
Pelik betul..camner Aisyah boleh naik tangga ke tingkat 3 padahal kakak dan kawan2nya yang lain turun tangga...
Aku tak tahulah..mungkin dia nampak kakak dia panjat tangga kot...tapi kakaknya turun tangga..huhuhuhu..
musykil aku...
Tapi tak apalah...Alhamdulillah...semua selamat..syukur Aisyah tak apa-apa..dia dah menangis masa akak tu jumpa..tangan pulak kotor...
Fuh!!itu baru sekejap Aisyah menghilang...aku dah tak tentu arah...
Dan..rumah terakhir..kami pergi..terpaksa lagi aku panjat tangga sampai ke tingkat 3 di blok lain pulak..letih yang tadi tak hilang lagi...dan minggu depan sambung ziarah lagi..


10 ulasan :

dear anies berkata...

moral of the story: anak kena selalu ada dpn mata!

IntaNBerliaN berkata...

alhamdulillah.. aisyah xda apa2.. risau jugak jd macam ni kan..

ejulz berkata...

ish3.. bahaya.. kene selalu perhatikan budak2 ni..

Anum Shukri berkata...

@KhaiRin betul tu..memang kena selalu perhatikan...

Anum Shukri berkata...

@IntaNBerliaN memang gelabah giler masa tu..penat turun naik tangga lagi..yalah x pernah jadi..

Anum Shukri berkata...

@ejulz
betul tu..kena selalu perhati walau pun tempat tu kita biasa...

tiefazatie berkata...

alahai..pantang lepa je kan sis..bese la knk2 nie..

Anum Shukri berkata...

@tiefazatie memang lah kanak2 ni pantang kita lepa lah....risau betul..

emarieys berkata...

nasib baik tak apa2.

Anum Shukri berkata...

@MamaEma ya..nasib baik tak apa2...akak risau betul...huhuhu..masa jumpa dia nangis n tangan kotor jer...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers