headerbaru
PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Ahad, Ogos 21, 2011

~ Lapan Maut Lima Nahas Ngeri ~

Assalamualaikum..
Salam Pagi 21 Ramadhan..
Dah banyak hari tak update blog..dalam minggu ni sibuk sikit...sebab mek dan ayah datang lagi dari kampung..
Emm..pagi2 ni jom kite baca paper..

JELI 20 Ogos – Hasrat tiga sahabat berkonvoi menaiki kenderaan berasingan untuk memancing di Tasik Banding, Perak tidak kesampaian apabila dua daripada mereka maut selepas kenderaan mereka bertembung dengan sebuah lori di sini hari ini.
Kemalangan di Kilometer 88.3, Jalan Kota Bharu-Gerik, berhampiran Gemang, Ayer Lanas itu berlaku pukul 8.10 pagi.
Dalam nahas tersebut, kereta Perodua Kancil dipandu Zazemi Mat Jusoh, 27, dipercayai terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah lori membawa muatan tilam.
Kereta mangsa itu kemudian diseret sejauh 35 meter sebelum rakannya, Aniq Arshad Mohd. Roseli, 18, yang menunggang motosikal muncul dan merempuh kedua-dua kenderaan tersebut.
Zazemi yang berasal dari Bukit Gading, Tanah Merah dan Aniq Arshad, dari Kuala Krai maut akibat cedera parah di seluruh badan manakala pemandu lori tersebut, Abu Hassan Husin, 34, dan kelindannya, Karna Bahadut, 42, hanya cedera ringan.
Rakan kedua-dua sahabat itu, Mohd. Zaid Mohd. Zamri, 17, ketika ditemui di tempat kejadian berkata, mereka bertiga merancang untuk memancing di Tasik Banding dengan membawa kenderaan masing-masing yang mana dia sendiri turut menggunakan motosikalnya.
“Kereta dipandu Zazemi berada paling depan diikuti motosikal Aniq sebelum saya mengekori di belakang, menyebabkan mereka berdua sama-sama terlibat dalam nahas itu.
“Kami memilih untuk membawa motosikal disebabkan lokasi tempat memancing itu hanya boleh dimasuki menggunakan motosikal kerana jalannya sempit,” katanya.
Sementara itu, seorang pelajar Tahun Satu maut manakala ibu dan adiknya cedera parah akibat dirempuh lori yang terbabas di kilometer 27 Jalan Jerteh-Keruak, dekat persimpangan Felda Tenang, Hulu Besut di sini kira-kira 7.15 pagi ini.
Nik Nur Madhiah Sakeri, 7, pelajar Sekolah Kebangsaan Wakaf Raja, Pasir Putih, Kelantan meninggal dunia setelah empat jam dirawat di Hospital Daerah Besut.
Ketua Polis Daerah Besut, Supritendan Kamaruddin Zakaria berkata, ibu dan adik lelaki pelajar itu, Raja Juriah Raja Saamun, 38, dan Nik Mohd Amar Zulkarnain, 2, dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan untuk rawatan.


ANGGOTA Bomba dan Penyelamat mengeluarkan mangsa yang tersepit dalam kemalangan di Kilometer 88.3 Jalan Kota Bharu- Gerik, dekat Ayer Lanas yang meragut dua nyawa semalam. – MINGGUAN/SAMSUL BAHARI MOHAMED

Sumber : utusan Malaysia Online
ishh..ngeri..Berhari-hatilah bila berada dijalan raya..Pandu cermat jiwa selamat..


Tiada ulasan :

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers