PERHATIAN!!!!....KEPADA KAWAN2 YANG SINGGAH DI BLOG NI SILA TINGGALKAN URL BLOG MASING2 YA SUPAYA SENANG SAYA NAK JEJAKI....TERUTAMA KEPADA FOLLOWERS SAYA...TQ!!

Jom Klik MyHB

Followers

Intipan Ziarah

Isnin, Ogos 16, 2010

Bila Anugerah Tidak Di Hargai

Sedih..geram...marah...dan macam2 lagi perasaan merajai hati bila saban hari disajikan dengan berita pembuangan bayi....Ya!Allah...inikan tanda2 kiamat hampir tiba?Kenapa lah diorang ni sanggup membuang darah daging sendiri..binatang pun tahu sayang anak..inikn pulak manusia...memang tak ada hati perut langsung....yalah mungkin masa beranak tu tercabut habis segala urat perut.Tu yang tak ada hati perut tu.
Pilunya hati bila lihat gambar anak2 yang dibuang.Diorang ni tidak ada perasaan sayang ke?senang2 je buang.Masa bercinta semua manis..semua indah..bila dah terkena inilah jawabnya.Buang bayi yang di kandung selama 9 bulan.
Wahai anak2 remaja diluar sana..ingat lah bila berpacaran,bila berkasih-kasihan.Tak salah berpasangan tapi hendaklah ada batasannya mengikut agama kita,Islam.wahai ibu2 bapa2..tidak kasihkan anda pada bayi yang dikandung sampai sanggup membuangnya?Malu?oh....masa buat tidak fikir semua itu.
Wahai ibu2 dan bapa2 yang sanggup membuang anak2 anda tidak takutkah anda dengan hukum Allah?Sampai bila benda ini akan berlaku?Hargai anugerah yang Allah berikan.

ingatlah ketika kita kandung bayi ini...9 bulan di dalam kandungan.

tak kan sanggup di buang begitu saja..

Ingatlah wahai para ibu dan bapa...anak itu anugerah Allah yang sangat berharga.Didik dan bimbinglah mereka agar menjadi anak yang soleh dan solehah.InsyaAllah.

Apa sebenarnya hukuman yang patut dikenakan kepada mereka2 yang membuang anugerah Allah ini?Sekarang ni pun kerajaan sedang mengkaji hukuman apa yang patut dikenakan.Mungkin hukuman di dunia ini bolehlah terlepas tapi hukuman Allah itu pasti.

Tiada ulasan :

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers